Is à Bella, mitt nya favoritställe!

Det händer mycket på den laktosfria fronten just nu! Den coolaste nyheten är Malmös nya glassbar, Is à Bella, på Föreningsgatan 30. Den öppnade 1 april och gör egen italiensk glass. Och flera laktosfria sorter!!! När jag först läste att de var risbaserade var jag lite skeptisk. Har hittills inte hittat risglass utan bismak och så. Men den här glassen! Oj, oj, oj, vad underbart! Krämig, mjuk och fyllig. Riktig kvalité. Flera av mina icke-laktosfria vänner valde också risglass efter provsmakning. Man får nämligen provsmaka vad man vill innan köp! Vilka sorter de har varierar från dag till dag. Igår hade de mint, lakrits/kaffe, skogsbär (favoriten), blåbär och choklad i risglass. Dessutom flera härliga laktosfria sorbeter. Man får dessutom mycket glass för pengarna och kan köpa med sig en låda hem om man vill! Kommer jag hänga där nästan varje dag? Svar: JA!

Is à Bellas hemsida

2 kommentarer

Under café/restaurang, glass, nyheter

2 svar till “Is à Bella, mitt nya favoritställe!

  1. lisa

    gött! som sagt, det händer mkt laktosfritt nu…

  2. Hej Nina,

    kan du kontakta mig på 040 6 111 111 eller amar@isabellaglass.se

    Mvh,
    Amar

Lämna en kommentar